Wednesday, June 27, 2012

Kisah 2 Orang Budak Botak

 



Petang itu dua orang budak bernama Sam dan Dol pergi memacing di sungai. Dalam pada bosan-bosan menunggu ikan, 

Sam pun berkata, “Dol, aku ada satu cerita.” 

Dol: Cerita apa?

Sam: Nanti kalau aku cerita,kau kena ikut perkataan belakangnya,boleh?
Dol: Boleh…

Sam pun memulakan ceritanya…


Sam: Satu hari aku pergi memburu.
Dol: Memburu.

Sam: Aku masuk ke dalam hutan.
Dol: Hutan.

Sam: Tiba-tiba aku rasa nak terberak.
Dol: Berak.

Sam: Aku berlari ke dalam semak.
Dol: Semak.

Sam: Aku pun berak.
Dol: Berak.

Sam: Suatu hari lain,aku pergi memburu lagi.
Dol: Lagi.

Sam: Aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.
Dol: Dulu.

Sam: Tiba-tiba aku lihat tahi aku sudah tak ada.
Dol: Ada.

Sam: Aku pun tertanya-tanya…
Dol: Tanya.

Sam: Siapa makan tahi aku?
Dol: Aku…… 

aku: hehehe....seb bek bukan eden yg tekono...

    Pilih :
  • atau
  • untuk komen